fredag 2 november 2012

Sköt om dig mitt i livet...

 
 
 
Livet rusar här förbi och vardan den är full av måsten
Mycket som ska hinnas, jag ska hjälpa vänner, mor och syskon
Jag ska sköta jobb med glans, jag ska alltid vara sams,
alla som jag möter ska få uppmuntrans ord
 
Jag vill stanna upp, lägga mig ner
Måste stanna upp, vad är det jag ser?
Inse att mitt liv är nu, inse att jag lever bara en gång
 
Känner stressen komma, borde städa, borde laga mat
Barn ska köras, barn ska hämtas, jag försöker slippa tjat
Trädgården ska vara fin, kanske byta en gardin
Många måsten blir en klump i bröstet på mig
 
Jag vill stanna upp, lägga mig ner
Måste stanna upp, vad är det jag ser?
Inse att mitt liv är nu, inse att jag lever bara en gång
 
Njut av ditt liv när du har det
Ta vara på dan som den är
Glöm alla måsten för stunden
och ta vara på den tid som är
                                                                                                          H. Gatås
 

Med dessa rader säger jag trevlig helg på er!
Jag återkommer efter helgen om denna fantastiska sångtext som en vän till oss skrivit.
Läs och begrunda...
Nu tar i alla fall jag en paus mitt i vardagen och livet, och sticker till Stockholm :)
 
Och som vanligt på Fredagar kommer här veckans rapport...
- 1 kg :)
 
/ Anna Lena

2 kommentarer:

  1. Mycket vacker och tänkvärd dikt!
    Vi behöver alla stanna upp ibland .............

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jamen så rätt så rätt. Ibland känns livet snurrigt med en massa måsten. Då är det skönt att sätta sig på tvären och inte göra nåt eller nåt roligt.
    Ha en bra dag
    Kram
    AC

    SvaraRadera