lördag 17 november 2012

Pensel och färg...

 
I veckan åkte penseln fram. Vet inte när det hände sist.
För ganska exakt två årsedan fick vi denna möbel efter Mannens mormor. Den hamnade i
hallen men jag trivdes aldrig med den där. Tror det berodde på färgen, faktiskt.
Ni ser den lite dåligt till höger i bilden nedan...
 
 
Sedan flyttade den upp till Hannas rum. När Store A flyttade in där tidigare i höstas lät
vi den stå kvar som ett skrivbord. Jag har verkligen haft stillestånd i hjärnan om hur hans
rum ska möbleras och vilka färger det ska gå i.
Men förra Fredagen hade vi kompisar här och efter att vi ätit tog jag med Sara upp och så satte vi igång. Bar runt och flyttade. Det var hon som kom med förslaget att ta bort hyllan som stog
ovanpå bordet och sedan ställa bordet under fönstret. Då, när det kom under fönstret
kändes det plötsligt bara så rätt. Så i Torsdags åkte färg och pensel fram. I går blev den klar.
 Så idag efter jobbet fick jag "hjälp" av Store A att bära in den.
 
 
 
Som det såg ut innan...
Efter ett lager häftgrund...
 
 
Efter ett täckande lager...

 
Sugen på att se efter bild?? Då får du vänta. Snopet, vá ;)
Klockan hann och bli närmare åtta innan vi var klara och efter en hel dag på jobbet + handling
så var jag klar för soffan för längesedan. Så att börja mecka med bilder då var inte aktuellt.
Det och att han genast belamrade hela ytan med div. saker gjorde att jag tar det en annan dag.
Kanske i morgon...
 
I går var det återigen Fredag, ni kanske minns förra veckans uppgång på + 0.9?
Det var nog dom kvinnliga hormonerna och sjukan som gjorde kroppen ett spratt.
Denna vecka var det ner 1.3 kg, så jäkla gött :)
Så nu visade vågen igår 75.9 kg. 6-8 Kg till och jag börjar känna mig nöjd.
Totalt i år är nu 13.3 kg :) :)
 
Nu, vänner är det popcorn och film. Tror ni jag blir vaken efter tio idag???
Njaa... 
 
/ Anna Lena
 


2 kommentarer:

  1. Har ett liknande bord, fast det är inte målat. Gillar det i ek fortfarande.
    Duktig du är med viktnedgången! Efter att ha sett korten på mig själv idag, lovar att det fanns bilder som avslöjade väldigt mycket fler valkar än de jag visar på bloggen, så känner jag att jag måste ta tag i vikten. Kör du någon speciell diet?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att byta plats och måla om möbler..........kan bli stor skillnad.
    Ska bli kul att se det färdiga resultatet.

    Hur går det med din räknare?

    Kram Anneli

    SvaraRadera