lördag 29 september 2012

Och jag som inte skulle...

Bild från Ikea.se
Nu har jag ändå börjat, blev så sugen. Store A flyttade ju förra helgen in i Hannas rum och
tanken var ju att vi inte skulle göra något där, utan han skulle ha den sängen som stog där (105 säng) och fortsätta ha sina leksaker här nere. Men nu är bokhyllan nästan tömd
och han har flyttat över lite böcker och sin spargris.
Jag började även titta efter denna säng på blocket. En dagbädd från Ikea med tre
förvaringslådor under + att man kan dra ut hela den så att det blir en extra bädd
perfekt när kompisar sover över!
Har haft otur hela veckan och det har alltid varit någon annan som hunnit före. Idag ringde jag
11 minuter efter utlagd annons, ändå var den såld :(
Men ikväll fick jag ett mail från en säljare som jag mailade igår, då har köparen fått strul med transport, så nu hoppas, hoppas, HOPPAS jag att vi kan få komma i
morgon och köpa den.
 
Bild från nätet
Och varför inte lite ny tapet?
Tror dock inte jag får med mannen på det. Knappt så jag själv vill heller för den delen
gillar verkligen den som sitter där nu.
Kaspar från Sandberg är annars en riktig favorit!
 
Helt klart är i alla fall att det ska bli roligt med ett litet projekt i höst.
Ny gardin, lampfot, några mysiga kuddar, en byrå och ett skrivbord står på "önskelistan".
Var på loppis idag och hade hoppats hitta skrivbord eller byrå där men kom därifrån med en
glasvas, ett par gummistövlar och en gammal kaffekvarn...
Alltid något :)
 
Nu inväntar jag bara ett besked om vi kan komma i morgon eller inte...
fortsättning följer....
 
/ Anna Lena
 

5 kommentarer:

  1. Spännande med nytt projekt!;) Här skulle
    dottern gärna göra varje vecka om hon fick!:)
    Håller tummarna för att ni får köpa sängen. Gillar den också och som sagt, den är ju himla praktisk när de har kompisar som ska sova över och att det finns så bra förvaring under.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Göra om varje vecka, ska det ju stå!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att fixa om det behövs ibland, behövs inte så mycket. Ha en fin söndag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Kul att göra om i barnrum!
    Där kan man ta ut svängarna lite..............

    Lycka till nu med sängen!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Wow, det var inget dåligt trädgårdsfix. Vad duktiga ni är, blir jätte fint och hemtrevligt. Ni måste vara jätte nöjda. :)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera