lördag 22 september 2012

Kids room...

 
Det är vad det blir idag. En före och efter visning på barnens rum.
Ni kommer väl ihåg serien "veckans renoveringsvisning" som nu verkat blivit
en-gång-i-kvartalet-visning... ;)
Det är inte alls så att vi inte har rum så dom inte kan ha var sitt, utan det började med att
Mellan M skulle flytta ut från vårat sovrum men uppenbarligen inte ville sova själv.
Vi testade då med att flytta över honom till Store As rum, och det gick hur bra som helst.
Och så har det fortsatt. Tre år senare, delat sovrum och alla är nöjda!
 
 
 
  Precis vad det är...
 
 



Sängen till Store A fick vi av kusinen för många år sedan. Den stog länge i garaget och väntade
innan den fick komma in och få lite färg på sig.
När vi två år senare skulle ha en säng till Mellan M kom idén med att de skulle ha likadana.
Efter mycket letande på div. loppisar och begagnadesajter hittade jag tillslut en i
Skövde, knallblå....
Fram med färg och sandpapper och jag blev till slut nöjd över att dom äntligen fått likadana :)



 
Skolbänken är ett loppisfynd liksom stolen.
Tavlan bakom är en doppresent till Store A från mina föräldrar.
Emellanåt händer det allt att dom undervisar varann i bokstäver :)




 

 
Båda sängborden är loppisfynd och är egentligen margarinlådor.
Den ena gav jag 60 kr för... Vilket kap!
 
 
Och slutligen en bild på hur det såg ut när vi tog över huset.
Nytt fönster, nya lister, ny dörr, nytt golv och lite tapeter och färg :)
 
 
 
Igår var det Fredag och fredagsinvägning.
Denna vecka visade det ingenting. Alltså inget ner och inte heller något upp.
I vecka var det även nypremiär på gymet efter sommaruppehållet och jädrans vilken
värk det besöket gav... Var i det närmaste förlamad i tre dygn!!!
Känns dock bara skönt nu, he he he...
Hoppas på fler besök nästa vecka.
 
Nu blir det bädden! Jobbhelg, andra på raken. Sedan ledig två helger, gud så skönt!
Hoppas ni får en bra Söndag :)
 
Vet att jag sagt det förut men jag säger det igen.
Läser mer än vad jag kommenterar för tillfället, men jag hänger allt med er!
Lite brist på tid har gjort att jag hellre läst alla, än läst och kommenterat hälften :)
 
/ Anna Lena

 

1 kommentar: