söndag 8 juli 2012

Nytt i köket...





Denna serie av tallrikar har kommit i vår ägo under några veckors tid nu.
Har letat länge efter något nytt, men inte hittat det jag sökt. Antingen för litet, stort, fel färg 
eller för dyrt. Och det ville jag inte. Hade ingen större lust att betala en hundring per del, snålt?
Jaa, kanske det. Men med en liten Emil i familjen som"råkar" fastna med huvudet
i soppskålen (djup tallrik/skål) var och varannan dag så fick det bli dessa.
Är riktigt nöjd, och det bästa av allt är att de kommer
från Ica Maxi och kan därför lätt kompletteras vid en handling :)


Från början såg jag dessa hos Maria med bloggen Trädgårdsgatan 6, så tack för inspirationen :)

 Just nu har vi glamoursöndag, eller inte...
En legobil "råkade" hamna i toaletten i morses så nu är det förmodligen stopp.
Så mannen håller just nu på med att spola rören. Mysigt!
 Snart bär det av på kusinkalas, det hoppas jag blir mysigare :)

/ Anna Lena


3 kommentarer:

  1. Dom var ju jättefina, bara man själv är nöjd så spelar det ingen roll. Ica har mycket bra saker till bra priser. Ha en fin ny vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Vilken fin servis!
    Och vilken söt gardin du visar i förra inlägget! Har använt ett gammalt lakan från min mormor till en gardin i vårt sovrum. Den har också broderat mönster.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh jättefina!!! Precis min smak!
    Här handlas de porslin på dollar haha. Men dom går ju sönder titt som tätt ändå med 4 barn, bättre att köpa snålt.
    Önskar dig en fin dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera