fredag 6 juli 2012

Nygammal gardin


Över fyra år har vi bott i huset. Vissa saker tar lång tid, och så är det väl.
I fyra år har jag funderat på hallfönstet i trappan upp. Gardin - inte gardin.
Hur svårt kan det vara?
Men, så pötsligt en dag i våras bestämde jag mig...



 På den sedvanliga Lördagsloppisen hittade jag ett gammalt broderat örngott.
Hem, sprätta, sy om och på mindre en halvtimma blev det gamla örngottet till en gardin.
Allt av den blygsamma kostanden av 15 kr.


Efter några veckor hittade jag denna lampa på 
Von Otterska Villan i Gränna. Väl värt ett besök om du har vägarna förbi i sommar.
  Och den fick genast en given plats i fönstret.
Kolla lampsladden...
Synd att dölja den bakom en gardin, för bara den är fantastisk!




Nu börjar det likna något i fönstret. Ett foto av något slag ska i den gamla ramen.
Men har inte hittat något ännu som passat min smak.
Någon av er kanske har förslag på vart jag ska titta?


/ Anna Lena

1 kommentar:

  1. Så snyggt det blev!
    Som du säger...sladden var ju fin den också.

    Ett gammalt svart-vitt foto kanske vore fint?

    ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera