torsdag 12 juli 2012

Härliga svenska semester...




 Bestämde med kompisen i Söndagskväll om att ta med våra barn ett par dagar i husvagnen. 
Eftersom man oftast bara hinner ett par mil (och knappt det) innan någon 
frågar: "När är vi framme?" bestämde vi oss för en camping just bara ett par mil härifrån.
Tre dagar med två övernattningar. Två vuxna och fem barn i en husvagn från -74, utan förtält i regn...
 Måste faktiskt erkänna att det var lite skönt att komma hem igen ;)
Lite, lite trångt var det emellanåt. Mini M var jublande glad när vi kom hem, 
han riktigt kröp loss på golvet ;)


Så istället för bad i sjön tog Mellan M tillfället i akt att bada i en stor vattenpöl som bildades 
bland alla husvagnar, fortfarande iförd pyjamas.
Barnen tyckte i alla fall att dagarna på campingen var jätteroliga. Så nu är vi hemma och laddar om 
(läs tvätta och bunkra mat) innan familjen ska ut på "riktig"semester.

Hur går det förresten för er alla er som jag vet kämpar på och tränar även under sommaren?
Själv hamnade jag i en nästintill ofrivillig träningssvacka under två veckor. Men nu är jag på G igen. 
Tre löppass har det blivit denna vecka. Men, vad man tappar med ett litet uppehåll!
Passen denna vecka har alla legat kring 7-8 km och det är inte det att jag inte orkar, men tiden!
Nästan en minut långsammare/km. Men, så tänker jag att om jag förlorade det på
 två veckor så är jag nog ikapp om två :)

Nu ska jag kojsa för att orka få någonting gjort i morgon. Städ, tvätt, bakning och matlagning 
står på schemat i morgon. Så om någon vill förbarma sig över ett barn eller två, eller tre 
så går det bra att höra av sig ;)

/ Anna Lena

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det går jätte segt med löpträningen för närvarande. Orkar också ganska långt, men är bra mycket långsammare än tidigare. Försöker intala mig att det ändå är bättre att komma ut än att inte göra något alls.
    Kram

    SvaraRadera