tisdag 29 maj 2012

Stentung träning...


I helgen påbörjade vi ett nytt projekt. En rabatt skulle grävas fram vid våran infart.
Det stog redan på förra årets "to do" lista. Men som höggravid och med nyfödd bebis
blev det lite annat. Men  nu är vi gång!

Så här gjorde vi...
















Först sprayade jag med blå sprayfärg för att det skulle hamna där vi ville ha det.
Jobbigt att gräva i onödan...
Det jobbigaste var att få bort hela grässvålen. Svettigt värre, kan jag lova!
Men, man kan välja att se det som träning... ;)
Och som ni ser engagerade sig hela familjen, både stor och liten skottkärra...

Sedan kom vi till stenen....



Denna sten fick vi av ett par kompisar när dom byggde för något årsedan.
Nu skulle den komma på plats, frågan var bara hur?
Vi började, mannen och jag, och lyckades rulla den en liten, liten bit.
 Sedan blev det bomstopp!

Precis när vi skulle ändra taktik och ta fram rep och grejer kom samme kompis och granne
som kört dit den fyra år tidigare åkandes i en sådan här...
Kan man ha mer flyt???




Tog inte ens fem minuter så var den på plats. 
Lite puttningar och vridningar och sedan var jag nöjd :)





Och där är den på plast och nu började det roliga...
Så det är vad jag ägnade Lördagen åt. Och lite igår, och lite idag...
Men nu är det klart!
Och bilder på det kommer en annan dag :)

/ Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar