fredag 25 maj 2012

Sol, uppsägning och fredagsinvägning


Kan man säga upp sig som förälder? Eller i alla fall bara lite tjänsteledigt?
Idag är en dag då jag blir gaaaalen!
Kan inte gå ett halvt varv runt huset förrän två stycken kommer springandes och tror att jag
ska försvinna. Spelar ingen roll att dom är upptagna i polen eller på studsmattan.
Så fort jag hänger upp en tvätt tio meter ifrån dom kommer dom gråtandes...
Tror i och för sig att dom är ganska trötta. Det fina vädret som varit i veckan har väl gjort sitt
då det inte är så lätt att gå in på kvällarna. Det är ju bara hur skönt som helst ute.
Härom kvällen satt jag och min svägerska C ute på altanen och spelade Alfapet till kl. 23
kändes som högsommar och semester, lovely :)

Förra helgen sådde vi lite grönsaker och jag hade helt glömt av att vattna... Ouups!
Så igårkväll fick jag hjälp av en pyjamasklädd Mellan M :)
Och faktiskt så har både ärtor, rödbetor och morötter börjat titta upp.
Både jordgubbarna och smultronen blommar för fullt och rabarberna
borde jag nog snart ta vara på....





 Både Mellan M och rabarberna växer så att det knakar. T-shirten från förra året är en
aningen liten och får i år bli en sov t-shirt :)



Nu har killarna kommit till ro med lite målargrejer här på altanen och jag borde sätta igång med någon form av mat... Men det bär emot att gå in...
Bara en liiiten stund till här ute...

I eftermiddag och kväll väntas det jobb, kan ärligt säga att jag ångrar mig nu att jag tackade
ja för en vecka sedan. Har fått tacka nej till två andra "lite" roligare kompiserbjudanden.
Men, men det är bara ikväll. Hade jag jobbat på riktigt så hade jag jobbat hela
helgen och det slipper jag nu :)

Vägde in mig i morses på - 0.4
Alltså har veckan skärpning inte varit helt utan resultat :)

/ Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar