fredag 6 april 2012

Långfredag och invägning....


Så var det långfredag. Som liten kändes den huur lång som helst, men oj, så fort den gått idag.
Store A var på barnkalas på förmiddagen så jag passade på att gå på påskmara.
Det var var 120 min med challenge, indoorwalking, sh´bam och spinnig.
 Men, shit vad mina ben är slut nu...!

Hur har ni det med påskpyntet?
Igår kväll fick jag ett ryck och satte igång med att städa. Det var på gränsen att pannlampan inte åkte
 på när jag gick ut i skogen för att hämta in ris. Varför får man alltid energi sent på kvällen för?
Fixade även med lite ägg, som inte riktigt blev som jag hade tänkt, men, men.
Det blev ganska bra ända. Är inte mycket för det där med pynt.
Lite ris och ägg, och det blev färdigpyntat innan midnatt i alla fall ;)

 

 
Jag har målat äggen (klassiska påskägg med brokiga motiv) med Annie Sloans chalk paint, nyans white linnen.
Tanken var att få dom krackelerade, men det spelade ingen roll HUR mycket färg jag målade på
eller HUR länge hårfönen gick varm i köket. Det hände INGENTING!
Jag provade att vaxa dom mellan målningen, men hepp. Inte heller det hjälpte. Fick byta strategi och "vände" färgen. Slutligen la jag på en mörk vax.

 

 
Hade även tänkt mig någon bild och lite spets på men hur lätt är det att ordna en långfredag?
Spelar tydligen ingen roll hur mycket spets man har hemma. Antingen är den för ljus, för gul,
för smal, för kort...
Kanske ska börja i tid till näsat år....

 




 
Ett hamnade på matbordet och ett på soffbordet.
Nu kanske ni tänker, varför har hon gjort dom likadana??
För visst hade det varit fint att göra dom olika.
Men vi ska ha hit lite vänner på påskafton och har tänkt ha dom till påskdukningen.



Ha en fortsatt fin helg och glöm inte av varför vi egentligen firar påsk.
Bilden är tagen med min mobil i morses när jag var och gjorde i ordning i kyrkan.
Därav lite dålig bildkvalite.

/ Anna Lena

Ps. Ni som förväntat er ett viktresultat idag (eftersom det är fredag) får vänta tills i morgon
invägningen skedde som vanligt i morses men tänkte hålla er på sträckbänken lite.... ;)

3 kommentarer:

  1. Vad fina ägg du gjort, och fina bilder på ditt hem. Glad Påsk på dig. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Äggen blev ju uur-fina!
    Vill också ha!

    Du rular! Puss maggan

    SvaraRadera
  3. Så påskfint du gjort det!
    Grattis till viktminskningen, här står det still just nu...

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera