torsdag 29 december 2011

Plötsligt så händer det...

Det som jag tänkt göra i snart fyra år blev plötsligt gjort
 tre dagar före julafton, bara sådär!
Vår ytterdörr har stört mig ända sedan vi flyttade in för snart fyra år sedan.
Vi har kollat efter en ny, men oooh så dyra dom är!
(Bara för att det är fel färg, funktionen är det ju inget fel på).
Eftersom vi inte vet hur utsidan kommer bli med ett ev. taklyft i framtiden så
har jag länge tänkt måla den där dörren...
Men det ska ju bli av också!
Så plötsligt onsdagen innan jul, bara det hände!
Återigen är det min nya favvo färg som hjälp mig.
Annie Sloans chalk paint.
Love it!!!!

Före: Brun dörr á la 70-tal...




Lite målning, som ni ser fick Mini M vara med :)




Efter: "Ny", fräsch dörr!
Handtaget målade jag förresten också. I graphite...


Färgen heter white linnen, men jag tror faktiskt jag ska ta en strykning med pure white.
För att få den lite vitare. Hoppas inte det ska dröja fyra år bra, haha!



Hjärtat på dörren har jag köpt här Perfect home

Denna ingång är ingen vi använder då vi tycker den är så dumt placerad.
Vet inte hur den arkitekten tänkte. Men man kommer in mitt i trappan. Alla skor
(och det dom drar in) hamnar i trappan. Inte så kul!
Drömmen är att någon gång i samband med ett taklyft göra en ny entre där.
Vi får se!

I dag är mannen ledig och vi ska då tillsammans med ett par kompisar åka
till Borås och bada med barnen.
Snacka om att lyckan är total!

Ses snart igen, och då kommer det bilder på hur hallen såg ut när vi flyttade in.
Det blir spännande, lovar er!
Om ni tycker dörren var brun. Då ska ni se detta...

/ Anna Lena

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Fint det blev med vit dörr!! Gissa om jag blir sugen på att stryka våran findörr nu med! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev en förändring kan man säga!
    Bara att börja måla nu då ;)
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera