onsdag 9 november 2011

Lite vitt och lite grått...

Oj, oj, oj!!!!
Nu har målarfrun fått fart =)
Började lite smått igår förmiddag med möblerna som ska vara i hallen (bord+två stolar). 
Först målades en stol vit och en grå. Lät dom stå en stund så jag kunde lura lite på om jag ville ha dom vita eller grå. Tillslut valde jag grå. Tyckte dock att den grå färgen var för mörk. Blanda, måla, torka... Insåg att den "nya" färgen var för ljus... Blanda nytt, måla och torka...
 Efter lite blandningar blev jag tillslut nöjd.
Dessvärre var jag inte hemma på hela eftermiddagen/kvällen så idag på morgonen sattes det ny fart...

Bilderna jag visar här nu är ifrån gårdagen, hoppas snart kunna 
uppdatera er med fler bilder!


Första strykning med vit


En vit stol, en på väg att bli grå...


Blanda, blanda, blanda...


Nu är det matlagningsdags!
Fortsättning följer....

/Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar