onsdag 9 november 2011

En färdig stol...

En av de färdiga stolarna. Blev överraskande nöjd med kulören. Den såg lite beigeaktig ut när den stog målad i köket men på plats i hallen blev den riktigt bra tycker jag. Svårt det där med grått. Det är så lätt att färgen ser blå ut likväl som den kan bli beige. Den kan se kall ut, eller varm.
Men, detta blir nog bra... Nu ska ytan få en sliten look innan den slutligen vaxas.


Mitt i matlagning och barn springandes runt benen blev jag bara tvungen att bära in bordet också.
Det tar ju inte så lång tid... Kan ni gissa vad som hände?
Nej, då. Inget barn som hällde ut färg... Färgen tog slut!!! Och det hade väl inte varit någon fara om det bara hade varit färg ur en burk. Nu skulle det ju blandas okså. Och jag hade ingen aaaning om hur mycket färg det var av varje... Jag vispade ju bara ihop mågot tills jag blev nöjd. Suck!
Men jag tror det blev ganska likt. På bilden är den målad en gång. Hann med en gång till under tiden jag såg "Bonde söker fru". Gäller att vara effektiv =)


Fina naturliga slitningar...


Nu är alltså både bordet och stolarna färdigmålade.
Nu ska dom få lite sandpapper på sig innan vaxet stryks på.

Fortsättning följer...
/Anna Lena

1 kommentar:

  1. TV & målning samtidigt - det är bra. Då känns det som om det går ännu snabbare, eller hur. Aja bara du! Man måste skriva upp hur mycket av varje färg du blandar i mixen. Det tar ALLTID slut mitt i annars (jag har råkat ut för exakt samma sak får jag erkänna...men NU skriver jag upp varje gång). Tur att du fick ihop en färg som fungerade till slut i alla fall. Ser fram emot att få se "efter" bilderna. Jätteroligt! Kram på dig.//S.

    SvaraRadera