söndag 30 oktober 2011

Lugna Söndagen

Idag har det varit en riktigt slappar Söndag, vilket välkomnades efter gårdagen!
För mycket riktigt drömmdes det om både möbler och färger i natt.
Hade ett gammalt pottskåp i köket som skulle målas om i en konstig laxrosa ton,
med beslagen i lila.
Men, tack och lov bara en dröm...

Denna dag har som sagt varit mycket lugn. Lite middag hemma hos föräldrarna, aldrig fel!
Råkade visst lägga mig ner på köksoffan efter maten, och hoppsan! Där försvann 40 minunter...
Sååå skönt!

Vi har sedan ett par månader tillbaka börjat göra veckomatsedel och bara göra en inhandling per vecka,
och denna handling sker på Söndagar. Inte alltid det roligaste söndagsnöjet,
men tror inte det blir särskilt roligare vare sig på en
Måndag eller Onsdag...


Idag slank denna tidning ner i vagnen.
Så ikväll när det visades sport på tv:n kan ni ju gissa vad jag gjorde..


Fastnade lite extra för detta repotage om pepparkakshus.

Kolla in alla små detaljer, visst är det häftigt!!



För några årsedan var det ett par vänner till oss som hade gjort deras egna hus i miniatyr
(vad annars... ;) )
I alla fall, så tänkte jag då att det skulle jag vilja göra tillsammans med mina ev. barn.
Att ha det som ett decemberprojekt, göra lite varje kväll.
Men inte nu. Inte med en 2 1/2 + 4-åring som hjälp...
Men när de blir större så..

Någon mer än jag som nu börjar få en längtan till julen kanske?
Sneglade lite på korvarna med risgrynsgröt i kyldisken idag men lät det bero
(som Wallander skulle sagt).
Glöggen är inhandlad och idag även lite mandel, så snart så... =)

Nu ska jag gå upp och fördjupa mig i sängen och tidningen,
och förhoppningsvis ska inte färger och möbler förstöra min nattsömn!

Natti natt!
/ Anna Lena

PS. Mossan är fixad, vet aldrig när första snön tänker dyka upp... eller ner... Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar