lördag 1 oktober 2011

"Halv sju hos mig"

Vilken afton vi bjöds på igår!

Vi är ett gott gäng tjejer som hängt ihop sedan gymnasietiden, vissa av oss redan sedan förskolan!
Är vi allihopa så är vi tio stycken, tyvärr händer det inte så ofta längre. En bor i Trosa, en i Motala och nu senast flyttade en av oss till Halmstad. Dessa pojkar, vad dom ställer till det, ha ha.

I alla fall så var vi hemma hos en tjej igår då hon startat upp "halv sju hos mig". Så igår välkomnades vi ute på altanen med massa levande ljus, fina höstlöv och gott bubbel innan vi bjöds på tre rätters. Åh, så gott det var! Dagen till ära hade jag ordnat med skjuts hem. Och det, det är lyx när man bor på landet!
Nästa sittning blir hos mig... Tjohoo! Dags att börja planera redan nu tror jag om man ska ha någon chans att slå gårdagen.
Varje kväll avslutas naturligtvis med poängbedömning. Lappen tillsammans med en hundring läggs i en burk som sedan sammanställs när vi vandrat runt hos varann. Den som fått högst poäng vinner och får då själv bestämma vad hon vill göra med pengarna. Ta dom själv... Ordna med en shoppingtur... Ta med alla ut och äta... Gå på konsert... Jaa, den som vinner får bestämma!
Tyvärr är jag kass vad gäller matlagning så jag får lägga lite extra på myset runt om istället.

Nu ska jag ta vara på förmiddagen. I eftermiddag ska vi iväg med min mans jobb. Det blir middag och Galenskaparna i Vara konserthus. Ska bli fantastiskt roligt!

Ha en fin höstdag alla!
Annas finfina höstmeny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar