lördag 29 oktober 2011

"Halleluja moment"

Låter rubriken få tala för sig själv idag, behöver nog inte skriva mer...
Eller?

Himmel vilken dag!
Det är inte förrän nu lite senare på kvällen som jag överhuvudtaget orkar tänka tanken om
att blogga om dagen.
Kom i eftermiddags hem huur trött som helst med ett huvud som kändes som en orkan hade dragit fram.
mycket ideér, funderingar och tankar som virvlade runt så hela magen gjorde ont.
Pust!
För er som inte hängt med så har jag idag varit i Alboga där Sarah som driver Storegårdens country living haft en kurs i "Chalk paint". En färg som jag tidigare läst om och som vi nu skulle få testa.
Här kommer en liten bildkavalkad... Stavas det så? Hmm...

Vi blev alla tilldelade varsit övningsoffer



I form av en ganska gräslig lampfot...



En omgång med Shalk paint
Colour: White linen. 
Målartid:10 min  


Fika, förstås!



Torktid: Snabbfika
Målartid: 10 min



Strykning tre...



Mmmm, så fint! Matt, härlig kalkig känsla...
Och så en fika förstås medans färgen torkade.
Nu var vi så ivriga och pratiga
att kameran glömdes bort... Oups!



Lite sandpapper för rätt patina,
och vaxet ligger redo och väntar...



VOILA!!!

Lite vaxning och tre timmar senare har den tidigare trista
lampfoten förvandlats till denna skönhet!


Kommer ju naturligtvis på nu att slutbilden borde vara
när lampan hamnat på sin plats med skärm och allt...
Men det mina vänner får bli en annan dag!

Nu ska här sovas, kommer väl drömma om white linen, chalk paint, vax, Annie Sloan...
Det är som en sekt, en bra sådan...
En mycket bra sådan...
Snark, snark...

/ Anna Lena

PS. Ni kan ju få gissa om det följde med någon färg hem...

4 kommentarer:

  1. Hej på dig. Du, jag var också helt knockad igår eftermiddag/kväll efter vår träff. Att någonting som verkar ganska enkelt kan sluka så mycket kraft är otroligt. Hoppas det är bevis på bra inspiration/intryck. Tror att det är så.
    Och nu KAN du ALLT och Annie Sloan Chalk Paint, eller hur?!
    Längtar efter att få se dina före- och efter bilder.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. PS. Jag länkar in till Storegården förresten...hoppas det går bra (tror du sa det var ok i lördags...men jag var lite trött i huvudet, så jag är inte 100). Du får gärna säga till annars, så plockar jag bort igen.
    Bye!

    SvaraRadera
  3. Mysig blogg du har! Bra reportage från kursen, Kul! Målat något idag? Jag har påbörjat mina dörrar, imorgon blir det vaxstykning, så spännande.
    Ha det gått, från grannen som satt höger om dig på kursen (Viktoria)

    SvaraRadera
  4. Du får gärna länka Sarah, det går jättebra! Och tack så mycket för igår! Ser redan fram emot fortsättningen... ;)
    Kul att du hittade hit viktoria! Tack så mycket! Måste få se dina dörrar, så spännande med fönster och text... Blev det gråton? Grey linen, kanske ;) Du får skicka bilder till Sarah så hon kan lägga ut dom på bloggen, om du inte startar en egen... Ha det fint!

    SvaraRadera