onsdag 5 oktober 2011

Fönster strejk

Gårdagens kväll blev väl inte riktigt som jag hade tänkt. Min man åkte iväg för att hänta fönstret som hade kommit. Så ringer han. FEL fönster! Istället för ett SP fönster hade det kommit ett fönster från Elit. Några små detaljer skiljer dom åt, inga större men jag vill självklart ha samma som i övriga huset. Så nu blir det 6 (!) nya leverans veckor... Men vi fick prutat ned priset rejält i alla fall, alltid något!
Så istället för fönsterbyte igår så åkte mannen iväg för att se Frölunda/Färjestad!
Vi har ändå bestämt oss för att börja tapetsera. Vi saknar en del förvaring. Tidigare hade vi en garderob med städgrejer och lite annat i. Just nu står det i garaget och i bastun. Det kommer bli ett nytt städskåp med specialinredning, lyxigt! Städfanatiker som jag är så saknar jag mina grejer!

Bilder på golvet kommer här samt litet smakprov på tapeten...


Tapeten nedriven och väggarna målade med spärrfärg. Det är en färg som hindrar ovälkommen lukt och färg. I detta faller nikotin då förra ägarna rökt inne, ajabaja....

Så här blev golvet. Utbudet blev ju något begränsat då det var tvunget att vara våtrumsmatta. Men det blir nog bra. Det fanns en i "old oak" men den såg väldigt plastig ut. Uppviket kommer vi inte undan, det måste vi ha. Sedan kommer vi limma upp golvlist så det kommer nog inte se så våtrums aktigt ut.



En Boråstapet från kollektionen Falsterbo nr. 1428.
Finns i olika färger men vi har valt den som går i blått.


                                                                                          Så ser den ut på vägg. Fin va´!!


Det var alles för ikväll! God natt, god natt!
/ Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar